Mooie kust van Sardinië - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Ria Sijm - WaarBenJij.nu Mooie kust van Sardinië - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Ria Sijm - WaarBenJij.nu

Mooie kust van Sardinië

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

23 September 2015 | Nederland, Hippolytushoef

Vervolg Sardinië,

Als we 's morgens wakker worden is het dik bewolkt en benauwd we rijden vandaag de mooie kustroute over de heuvels met prachtige uitzichten op de zee en kleine baaitjes. De heuvels zijn begroeid met rode en gele struiken en veel cactussen , Jos is helemaal verrukt over de mooie groen struiken.
Het ziet er ook prachtig uit al die kleuren groen tegen de heuvels aan.
Als we richting Cagliari rijden komt de zon er weer door en word het bloed heet er staat geen zuchtje wind.
We willen eigenlijk de stad bezoeken maar gaan eerst even naar de camper plaats waar ze een camper service hebben.
Er moet even een nieuw lampje voor in de koplamp , de jongen helpt ons heel vriendelijk maar we blijven hier niet. De plek is in de stad omheind met muren je brand er gewoon vandaan.
Dus slaan we een bezoek aan Cagliari maar over, de stad is zo wie zo niet ons ding,we proberen zo snel mogelijk weer langs de kust te komen.
Eerst rijden we langs de zoutpannen en Lagunes met Flamingo's het doet ons een beetje aan de Camarque denken.
Daarna komt er nog een lelijk gedeelte met olieraffinaderijen en tankers langs de kust daarna zien we weer de zee en vinden een mooi plekje om koffie te drinken.
We rijden bij Chia naar zee waar we een leuke camperplaats vinden vlak bij een van de mooiste stranden van Sardinië Je kunt hier zalig zwemmen het zoute water en de golven dragen je de zee is gewoon warm. Het strand is met prachtig fijn wit zand dus het is echt een mooi plekje.
's Nacht onweert het we krijgen nog een heel klein buitje en dan houd het weer op. Het was 's morgens licht bewolkt en gelukkig niet meer zo heet.
Weer rijden we langs de mooie kust soms hoog in de bergen dan weer dicht bij zee langs witte stranden en grillige rotskusten en altijd kristalhelder water.
Het fototoestel maakt over uren. Daarna rijden we nog de heel stuk door de bergen waar je helemaal geen dorpjes ziet en dat valt een beetje tegen. Dat was op Corsica wel anders en dat maakte het ook zo afwisselend.
Dus we gaan weer naar de kust en vinden bij Buggerru een prachtige camperplaats aan zee in een baai met hoge rotsen een mooi zandstrand en hoge golven. Het is een oud mijn stadje waar vroeger zilver werd gedolven en je ziet heel goed de oude mijnen nog tegen de bergen aan .
Jammer dat er zo weinig mee gedaan is er is alleen een klein museum maar je kan verder niets meer vinden.
's avonds genieten we van een prachtige zonsondergang terwijl we bij de camper zitten te eten. Eindelijk niet meer zo warm wat zullen we lekker slapen vannacht met het geluid van de golven op de achtergrond. Als we 's morgens wakker worden staat er een dikke wind en ze geven windkracht 6 op dus we kopen lekkere broodjes en gaan weer verder. We gaan naar een camping aan een natuur gebied bij Aborea we rijden voor het eerst door een landbouw gebied en komen aan op een mooi plekje.
Wel zien veel vogels in het meer maar helaas net als in de Camarque zijn er ook veel vliegen, Jos word er gek van .
Ondanks dat het een mooie plek is gaan we de volgende dag toch weer verder. We rijden deze keer een prachtige route door het binnen land de wegen zijn ook in het binnenland over het algemeen goed , we rijden door een prachtige vallei en als we weer iets hoger rijden heb je een heel mooi uitzicht over de heuvels.
Bij een groot stuwmeer maken we nog wat foto's van een oude brug en dan rijden we verder door een heel ander landschap met veel keien waar ze ook afrasteringen van gemaakt hebben voor de veeteelt. Weer eens heel wat anders dan de kust hier maar ook mooi.
Het laatste stukje naar ons plekje voor de nacht rijden we weer langs een mooi stukje kust het blijft gewoon mooi zo hoog langs de zee. We vinden een mooi plekje onder hele oude hoge bomen wel donker maar dat is ook lekker koel en rustig.
Ik denk dat we hier geen 2 dagen blijven ondanks dat alles hier prima voor elkaar is.

• 23 September 2015 - 17:22

Rim En Simone:

Als je het reisverslag leest en de foto's ziet dan is het net of wij ook op Sardinie zijn.
    Jullie genieten weer lekker en zien veel.
    Veel plezier nog en groetjes van Rim en Simone

• 23 September 2015 - 18:47

Annet Benschop:

Wat genieten jullie weer .Heerlijk om het zo te kunnen volgen.
    Maar toch ook even een vraag . Ria ben jij er op de 2e donderdag van oktober ?
    Want hoe is het mogelijk , Bettie kan niet , Marijke heeft de oppas en Boy en ik zijn zowaar dan nog op vakantie met de camper. Mocht je echt niet kunnen
    dan moet ik het dar laten weten ( ik hoop echter dat je wel kunt).
    ik hoor graag van je , Annet.

• 23 September 2015 - 22:06

Alice:

Mooi verslag en prachtige foto's.

• 26 September 2015 - 09:10

Brenda:

Wat een mooie foto's weer!!