Sardinié - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Ria Sijm - WaarBenJij.nu Sardinié - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Ria Sijm - WaarBenJij.nu

Sardinié

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

17 September 2015 | Nederland, Hippolytushoef

Sardinië

Vrijdag morgen met de ferry van Mobi naar Sardinië het was voor het eerst dik bewolkt toen we van Corsica weg vaarden maar al snel kwam de zon er weer door.
Na 3 kwartier varen rijden we Sardinië binnen en het is gelijk anders dan Corsica, de wegen zijn hier in ieder geval veel beter en niet zo smal.
We rijden eerst even naar het haventje van Palau en je hebt gelijk mooie uitzichten over zee met kleine dorpjes in de verte.
Vandaag rijden we naar een camping net onder Olbia en we staan daar op een open terrein dat houd in dat Jos eindelijkweer even naar de ronde van Spanje kan kijken. En ja hoor Tom Dumoulin houd nog stand.
Het is een van de minste mooie plekken die we gehad hebben dus we gaan de volgende dag verder en belanden op een camping in Santa Lucia een hele mooie plek aan zee.
Het heeft daar de dag er voor heel erg geregend en dat is nog heel goed te zien.
Maar het is een heel leuk plaatsje waar je op de fiets heen kunt maar ook lopend langs het strand.
Tegen de avond fietsen wij naar het centrum langs de boulevard heel gezellig eten en ijsje en genieten van de mooie omgeving.
Hier blijven we 2 dagen heerlijk.
Maandag rijden we een prachtige route door het binnenland eerst komen we bij een marmer afgraving en je weet niet wat je ziet diepe afgronden waar ze de marmer al hebben uit gehaald grote machines die daar aan het werk zijn. Honderden meters langs de weg wauw wat een bedrijf.
Daarna rijden we naar de bron van Su Gologne waarvan het water 400 ltr.per seconde uit de kalk rotsen komt en de rivier de Cedrino vormt. Het water is glas helder en met de zon tussen de takken door is het er prachtig.
We drinken daar koffie onder de bomen want het is er warm.
Dan gaan we verder het binnen land in met mooie vergezichten alleen is het vaak nevelig vanwege de hitte.
We zoeken een boerencamping in Fonni maar kunnen het niet vinden.Het is nog vroeg dus we besluiten om de route naar de kust te nemen.
We belanden op de oude route maar die is prachtig veel mooier dan de nieuwe weg.
We rijden door hagen met bloeiende oleanders heel veel cactussen met rode vruchten af en toe een dorpje waar je goed moet uitkijken voor de smalle straatjes en dan plotseling zie je weer de zee.
Als we weer aan de kust komen is het er bloed heet rond de 35 gr dat vinden wij zelfs niet echt fijn.
Maar we staan aan het strand met een heerlijk zwembad dus gaan we even afkoelen. We kunnen niet in zee zwemmen want de golven beuken op de kust maar het is wel een prachtig gezicht. Gelukkig koelt het s'nacht af en we slapen heerlijk. De volgende dag is er een briesje en we staan mooi onder de bomen.
Hier blijven we nog een dagje. Woensdag is het bewolkt en heel benauwd niet echt lekker met 30 gr. We rijden eerst nog even naar de rode rotsen van Arbatax en die zijn heel mooi.
Ze rijzen hoog op uit zee , een motor rijder trekt zijn pak uit en neemt een duik van de hoge rotsen geweldig om te zien.Daarna rijden we naar de zuidelijkste camping voor ons op Sardinie bij Capo Ferrato.
We staan bijna aan zee en je hoort de golven op het strand rollen.
Jos gaat er natuurlijk even in en wat zouden al onze kleinkinderen dit geweldig vinden in de hoge golven met opa.
De volgende dag schijnt de zon weer en we blijven hier nog een nachtje het is hier zalig en als we dan het weer in Nederland bekijken dan willen we nog niet naar huis.We gaan morgen naar Caligari de stad bekijken en dan gaan we de westkust bekijken.

• 17 September 2015 - 11:39

Brenda:

Wauw weer zo'n mooi verhaal. En wat fijn dat jullie zo genieten. Wij genieten met jullie mee. Het is hier nat. Heel veel regen. En daar wordt je wel een beetje zat van. Neem straks wat van dat mooie weer mee deze kant op. Liefs Brenda

• 17 September 2015 - 12:00

Ina:

Ziet er weer geweldig uit, vooral opa van de glijbaan..geweldig.
    Wij zijn klaar voor de reis naar Kos. Gaan om 4 uur vliegen.
    Het weer is daar ook prachtig, rond de 30 graden wat willen we meer.
    Zijn de regen van hier toch wel zat.....wij gaan ook heerlijk 14 dagen genieten.
    ik schrijf geen verslag hoor....ha ha .
    Groetjes Cees en Ina uit een regenachtig Nederland.

• 17 September 2015 - 12:17

Alice:

Wat weer een prachtig verslag van een prachtige reis, ga zo door.