Van Zwitserland naar Corsica - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Ria Sijm - WaarBenJij.nu Van Zwitserland naar Corsica - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Ria Sijm - WaarBenJij.nu

Van Zwitserland naar Corsica

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

02 September 2015 | Nederland, Hippolytushoef

Vrijdag 29 Augustus,

Vandaag gaan we via de Simplon pass naar Italië.
Het is prachtig weer en wat rijd het mooi door Zwitserland., alles is daar goed aan gegeven en de omgeving is heel mooi we rijden door een heel groot gebied met wijngaarden nooit geweten dat er ook in Zwitserland zoveel druiven groeien.
De weg over de Simplon pass is prachtig hier en daar ligt er nog sneeuw en als we daar ergens koffie drinken hoor je de koeien bellen hier en daar nog een waterval ja wij genieten van de prachtige rit.
Als je de pass over bent rijd je zo Italië binnen en dat merk je direct hier begint het land van de tunnels wat een ramp is dat.
De mooie uitzichten weg van zon naar donker ja Jos vind het helemaal niks.
We rijden we een stukje langs het Lago Maggiore en vinden een mooie plek met uitzicht op het meer en blijven hier lekker een paar dagen staan. Er is een privé strandje waar Jos heerlijk in zee zwemt je kunt er goed eten met uitzicht op het meer.
En alle dagen 30 gr. Van ons mag het ook wel wat minder maar je hoort ons niet klagen.
Omdat het aan het meer nog zo heerlijk is blijven we daar 1 dag langer en besluiten we om maandag in een ruk naar Livorno te rijden.
Het word een warm dagje met zoveel tunnels dat Jos er een beetje tureluurs van word maar we rijden met weinig problemen naar de haven van Livorno.
Ook daar is het nog bloedheet maar we kunnen al snel in de rij gaan staan voor de volgende dag. En het is er gewoon gezellig. Wij staan 5de in de rij maar voordat het avond is staat het er vol met campers en aan de anderenkant de vrachtwagens. Rond half 7 komt de boot uit Corsica aan en je weet niet wat je ziet als de buik van het schip open gaat. Wat mensen allemaal niet meeslepen op vakantie grote campers met bijna halve jachten er achter aan onvoorstelbaar.
Maar voor ons is het een prachtig gezicht en zien we gelijk waar we de volgend dag mee varen een gigantisch schip met 4 dekken en dan de rest nog.
Om kwart voor 6 uur werd er al gevraagd of we in de rij wilde gaan staan voor inschepen we waren net wakker en ik had net thee gezet maar ze hadden haast.
Alles liep op rolletjes en rond half 7 stonden we aan dek
Het was prachtig weer de zon kwam net op we drinken cappuccino met warme chocolade croissants en gaan later heerlijk in een ligstoel op het dek zitten.
Het was een prachtige overtocht en om 12 uur rijden we als 3de van het schip af gaan direct de goed route dus dat was mooi meegenomen.
En het was direkt al genieten van de mooie kust we zoeken snel een camping op want we vinden het voor die dag wel genoeg .
Het is weer heel warm en we vinden een mooie plekje in de schaduw. Woensdag worden we weer wakker met een stralende zon en aan de kust staat altijd een lekkwr windje en dat is heel fijn met 30 gr.
We rijden vandaan een prachtige route rond de cap Corse en wat is het hier mooi.
Je rijd bijna aldoor langs de kust met prachtige uitzichten op het water de ruige kust met prachtige kleine dorpjes.
De wegen zijn soms heel goed en soms heel slecht en vooral smal maar samen kom je er altijd weer uit.
Wat hebben vandaag genoten van al dat moois we kijken alweer uit naar de volgend route.

• 03 September 2015 - 11:14

Brenda:

Hoi mam. Wat een mooi verhaal weer. Het doet hier niks anders dan regenen. Dus stuur even een beetje zon deze kant op. En geniet er maar lekker van.
    Brenda

• 03 September 2015 - 12:09

Ina:

Hoi..wat een veerboot....maar goed overgekomen!!
    ik denk dat jullie wel erg veel zon hebben, dussss de helft hier naar toe sturen. Het lijkt hier wel herfst, regen koud niks aan. Wij zijn blij dat we over 2 weken naar Griekenland mogen.
    Nog veel plezier in het zonnetje!!!!!!!!.
    X Ina.

• 03 September 2015 - 21:38

Jos En Tinie:

hallo jos en ria was een paar dagen erg gezellig rondom visboer plein mensen met witte pakken en genoeg politie om een hele voetbal wedstrijd te bewaken heb zon jaar aan de overkant in een jaar tijd wel meer als veertig keer politie achter de visboer zien komen en gaan nou hoeft het allemaal niet meer dus is het stil na twee hele hektische dagen boel verzegeld zullen voor de rest wel zien hebben afgelopen maandag nog kunnen fietsen tussen de buien door zijn droog naar wieringewerf gefietst geluncht bij van der valk en ook weer droog thuisgekomen om een uur naar hoorn wat te winkelen hadden nog een printer nodig dus ook die opgehaald lopen richting auto die bij het station staat ja je raad het al bij krop op de veemarkt aangekomen staan schuilen voor een gigantische bak regen was niet normaal dat het wat minder hard ging naar de auto gehold en daarna leonie en tinie opgehaald bij het station was blij dat ik t shurt gekocht had heb hem dan ook meteen aangetrokken dus kwa weer mis je hier helemaal niks alleen tijdelijke sansatie nou dat was het dan wel weer zo n beetje groetjes jos en tinie