We zijn weer thuis - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Ria Sijm - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Ria Sijm - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

03 Oktober 2015 | Nederland, Hippolytushoef

De laatste weken

Na 2 dagen relaxen gaan we zaterdag onze laatste route op Sardinië rijden we gaan weer binnen door en het is hier heel droog het lijkt soms net de prairie maar wel weer heel apart.
We slingeren weer door de bergen met altijd mooie uitzichten de wegen zijn binnendoor meestal goed.
Onderweg doen we nog even boodschappen en het laatste stuk gaat weer langs de kust dat blijft voor ons nog steeds een prachtig gezicht , die blauwe zee en dan die blauwe luchten.
De laatste camping is een plaatje , op een schiereiland omringd door kleine privé strandjes ruim opgezet en prachtige sanitaire voorzieningen ja dat word nog even genieten de laatste 2 dagen.
Het weer is nog altijd aangenaam rond de 24 gr. Lekker zonnig een klein briesje, wat een prachtig einde van onze rond reis daar.
Maandag rijden we naar Golfo Aranci een heel leuk vissers plaatsje waar we weer over varen naar Livorno , het is nog altijd lekker zonnig en als we het haventje uitvaren denk ik met weemoed aan de heerlijke weken dat we hier waren.
Al snel word het op zee bewolkt en begint het ook te waaien maar we varen met zo'n groot schip daar voel je niets van , alleen als je niet oppast verdwaal je er.
Na ruim 7 uur meren we weer aan in Livorno er staat een stevige bries het doet gelijk herfstig aan.
We vinden gelijk een plekje op de camperplaats waar we de nacht door brengen. De volgende morgen waait het nog flink en is het bewolkt maar nog niet koud, na een uurtje komt de zon er weer door en is het weer warm.
We rijden langs de kust en later door de bergen en overnachten in Sestre Levante waar we op de fiets nog even met gevaar voor eigen leven naar de boulevard rijden. (Die Italianen rijden als gekken )
De mensen lopen allemaal al met dikke vesten en jassen wat voor ons even een raar gezicht is maar uit de zon is het ook fris.
De bedoeling was om nog een dagje naar Cinque Terre
te gaan maar het weer in Italie slaat ook helemaal om dus slaan we dat over.
We gaan de volgende dag via de tolweg richting Ponte Teresa in Italië maar als we daar aankomen is het zwaar bewolkt en zien we een oude aftandse camping, wat een afknapper na al die mooie plekjes waar we gestaan hebben.
Gelukkig is het nog maar half 2 en besluiten we om door te rijden naar Zwitserland waar in Splugen een camping het hele jaar open is.
En wat genieten we van dit mooie land, hoge bergen met huisjes er tegen aan geplakt watervallen die naar beneden komen prachtig.
We rijden richting de Bernadino pass waar we eigenlijk over heen wilde maar boven in is het dik bewolkt maar de route naar de tunnel is ook al prachtig dus die nemen we maar.
Als we uit de tunnel komen weten we niet wat we zien een knalblauwe lucht en sneeuw in de bergen. Vorige week is hier al sneeuw gevallen en was het dorp helemaal wit nu is het koud we zitten hier nog op 1685 meter hoog maar het is wel prachtig weer. Als we nog even het dorp in lopen hebben we heerlijke frisse wangen van de kou wat ook weer lekker is.
De volgende dag rijden we nog naar Rothenburg a.d Touber daar gaan we nog even de oude stad bekijken wat echt de moeite waard is , de route vanuit Zwitserland is prachtig , met mooi zonnige weer wat genieten we hier toch van.
Maar als we in Duitsland de herfstkleuren zien langs de weg is ook weer geweldig. We gaan nog even naar Bingen waar we met het pontje naar Rudesheim gaan met heerlijk herfst weer.
Even lekker op een terrasje gegeten mooie afsluiting.
Nu zijn we weer thuis en wat hebben wij genoten
en wat zijn wij toch een geluk vogels want als we het journaal kijken zien we dat het weer op Corsica en Sardinië helemaal is omgeslagen en dat er heel veel wind en ook heel veel regen valt.
Wij hebben in ruim 5 weken 3 uurtjes regen gehad alleen korte broeken en hemdjes gedragen . De eerste 2 weken wel heel warm maar ook wel heerlijk alle dagen zon blauwe luchten licht briesje , dit pakt niemand ons meer af.
We hebben met een beetje weemoed afscheid van Sardinië genomen ook al blijft Corsica onze favoriet.
Corsica is onvoorspelbaar en verrassend mooi, Sardinië heeft een prachtige kustlijn met kristal helder water prachtige baaitjes mooie stranden.
We hebben met de camper op de mooiste plekjes gestaan koffie gedronken met prachtige uitzichten het was GEWELDIG.
Met heel veel foto's en vele uren film kunnen we deze winter nog vele uurtjes nagenieten.