De Laatste dagen op Corsica - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Ria Sijm - WaarBenJij.nu De Laatste dagen op Corsica - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Ria Sijm - WaarBenJij.nu

De Laatste dagen op Corsica

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

11 September 2015 | Nederland, Hippolytushoef

Laatste verslag Corsica

Zondagochtend vertrekken we naar Bonifacio , we laten Ajaccio voor wat het is 25 jaar geleden zijn wij daar ook al geweest en volgens ons is er niet zoveel veranderd.
We rijden vandaag een makkelijke route over goede wegen Bij Sartené is er nergens plek voor onze camper maar ook een auto kom je er niet kwijt . Ze zijn hier erg gemakkelijk als het 12 uur is zit iedereen op een terrasje te eten en zetten ze gewoon de auto zo voor de deur. Dus als je tussen 12 en 2 uur langs de dorpjes rijd is het altijd een krappe bedoening.
Als we in de buurt van Bonifacio komen heb je weer een prachtig uitzicht over de zee en in de verte zie je Sardinië liggen. We zoeken eerst een plekje op een camping 4 km van Bonifacio en gaan daarna nog even met de camper daar heen.
We gaan laat in de middag maar het is er nog heel druk vooral langs de jachthaven waar je met een bootje langs de kalkrotsen kunt varen.
Wij gaan vrijdag met de ferry naar Sardinië dan zien we ze ook.
Wel lopen we nog even naar boven waar je ook een prachtig uitzicht hebt op de witte kalkrotsen. Het is prachtig weer we lopen nog even langs de haven en kopen een ijsje. Voor vandaag is het wel genoeg . De volgende dag rijden we eerst naar de ferry en kopen alvast de ticket voor de overtocht van vrijdag. We nemen de afvaart van 12 uur het is 3 kwartiertjes varen.Als we dat hebben geregeld gaan we op weg en rijden we een schitterend route door het binnenland van Corsica.
We komen langs hoge cols en diepe afgronden vaak hele smalle wegen. Soms doet het ons aan de Rocky's denken dan weer de Pyreneeën maar wat is het hier mooi.
Echt prachtig maar heel vermoeiend voor de chauffeur die met veel geduld en heel rustig over al deze wegen rijd. Het voordeel is wel dat je weinig verkeer tegen komt , wel veel motorrijders maar ook die rijden heel rustig.
Af en toe moeten we even stoppen voor de vele varkens die hier gewoon rond lopen een koe waar een kalfje bij drinkt gewoon langs de weg. En als we na een lange klim weer afdalen komen we weer in de bewoonde wereld en het is er gelijk hectisch, wat hebben wij een mooie dag gehad.
Rond 5 uur komen we op een hele kleine boeren camping aan met een prachtig uitzicht op de omgeving.
We zitten nog laat buiten genietend van de rust en de prachtige sterrenhemel.
De volgende dag rijden we weer richting het zuiden en zoeken daar een plekje voor de komende 2 dagen.
Bij de eerste camping aan zee voelen we ons niet thuis , het is er overvol de luidsprekers schetteren over de camping en het krioelt er nog van de kinderen en kleine ongelijke plekken.
Nee dat word hem niet dus rijden we 40 km verder op onze route en daar komen we bij een prachtige plek aan. In Lecci 1 km van de weg aan een riviertje waar je kan staan waar je wilt. Ruime plekken mooi sanitair een heerlijk zwembad en goed restaurant en ook vriendelijke mensen. Die gaat het worden voor de komende dagen.
Na 2 heerlijke dagen op deze camping vertrekken we
vrijdag naar Sardinië, we varen weer met Mobi vanuit Bonifatio en we genieten nog een keertje van de krijtrotsen
en het mooie Corsica.
Rond 1 uur rijden we Sardinië binnen de zon is weer gaan schijnen en we we zijn heel benieuwd naar dit eiland.

• 11 September 2015 - 22:03

Annet:

Fijn dat jullie weer zo'n mooie reis hebben en dat wij mee kunnen genieten.
    Prettige reis verder en tot ziens .

• 12 September 2015 - 08:58

Brenda:

Het klinkt allemaal weer prachtig. En ik denk dat Sardinie ook weer heel mooi zal zijn. Nog meer genieten dus.

• 12 September 2015 - 20:19

Alice:

Wat geweldig weer, geniet nog van de komende dagen en van het weer want het wordt hier minder.
    Gr. Cees en Alice.

• 12 September 2015 - 20:33

Ria Sijm:

Bedankt voor julle lieve berichtjes het doet ons goed om ook af en toe iets uit Nederland te horen

• 13 September 2015 - 17:39

Rimmert En Simone:

Wat genieten jullie weer. Sorry dat we niet reageerde, maar we konden de mail niet beantwoorden. Met behulp van Brenda lukt het nu wel. Jullie zien weer veel en hebben mooi weer.
    Veel plezier op Sardinië.
    Groetjes van Rimmert en simone

• 15 September 2015 - 17:18

Alie Vermaning:

Het is weer genieten zie ik wel en wat een leuke verhalen erbij,wens jullie nog heel veel plezier.

groetjes Alie en Willem