OP weg naar Corsica - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Ria Sijm - WaarBenJij.nu OP weg naar Corsica - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Ria Sijm - WaarBenJij.nu

OP weg naar Corsica

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

27 Augustus 2015 | Nederland, Hippolytushoef

Hier zijn we dan

Zondag ochtend zijn we eerst naar de prachtige Flora viering in Oosterland geweest,wat een feest was dat. Daarna hebben we nog even afscheid genomen en zijn we op reis gegaan.

Eerst naar Lottum waar we op een prachtige plek stonden ver van al het lawaai en de drukte, s'nachts alleen 1 dikke regenbui. De volgende dag gingen we op tijd weer weg naar Bingen aan de Rijn. Bij Koblenz zijn we van de snelweg gegaan en het ;laatste stuk binnen door langs de Rijn.
Dat is altijd een mooie route veel schepen wijn velden en de mooie kastelen die je daar tegen komt.
We zouden tegen de avond op de fiets en met het pontje even naar Rhudesheim maar dat hebben we maar afgelast vanwege de regen.
Ook de volgende morgen zag het er nog nog donker en dreigend uit dus zijn we maar op pad gegaan naar Bad Krozingen aan de rand van het Zwarte woud.
Het weer knapte steeds meer op dus al snel de korte broek aan getrokken onderweg koffie gedronken in de zon en dat geeft gelijk een vakantie gevoel. Onderweg kopen we heerlijk fruit bij een prachtige stal gewoon langs de weg,aardbeien,pruimen,kersen blauwe bessen appels boontjes ja wij kunnen er weer even tegen.
Woensdag zijn we door Zwitserland gereden want Bad Krozingen licht vlak aan de grens.
Eerst een vignet gekocht nog 1 keer goedkoop getankt en toen de grens over.
Bij Bazel was het nog een beetje hectisch maar daarna genoten we van de prachtige natuur de besneeuwde bergtoppen de glooiende bergen met kleine dorpjes. Het laatste stuk nog een prachtige toeristische route gereden,door de bergen langs wintersport plaatsjes slaperige dorpjes met heuvels waar koeien grazen waar je niets hoort alleen de koeien bellen. Beekjes die al behoorlijk opgedroogd zijn want ook hier is het extreem warm en droog geweest deze zomer,
We zoeken een camping op bij het meer van Genève. Je merkt dat het seizoen al een beetje afloopt want het is er heerlijk rustig. Tegen de avond gaan we even een stukje fietsen kijken of we morgen een mooie route kunnen fietsen. En dat gaat zeker lukken,dus blijven we hier 2 nachten.
Donderdag worden we wakker en de zon schijnt alweer,het zal vandaag 27gr worden.
Na de middag gaan we op de fiets naar Montreux wat een prachtige route is. We fietsen langs het kanaal daarna door prachtige begroeide bossen groente velden met sla prei enz.
Dan door Villeneuve en zo komen we op de boulevard naar Montreux langs het meer van Genève prachtige route. Een terrasje slaan we maar even over want alles is hier dubbel zo duur als bij ons maar ook hun loon is het dubbel zoveel.
Dezelfde weg terug we genieten het is prachtig fiets weer en met de gewone fietsen gaat het prima. Terug nog heerlijk gelezen Jos kijkt nog even de Vuelta en daarna word het tijd voor een wijntje lekker buiten eten morgen gaan we naar het Lago Maggiore.

• 28 Augustus 2015 - 10:22

Paulien:

hoi globetrotters
    Zo kunnen we jullie onderhand wel noemen haha.Het ziet er al weer mooi uit genieten dus .
    Ik hoop dat jullie nog veel meer gaan genieten van deze reis ,doe voorzichtig met veel zonneschijn gewenst en de groetjes vanuit ook zonnig Enkhuizen.

• 28 Augustus 2015 - 11:18

Alice :

Wat een geweldig begin van jullie vakantie, we blijven het volgen. Veel plezier verder.

• 30 Augustus 2015 - 11:40

Brenda:

Oh mam wat een heerlijk verhaal weer. En dit is nog maar het begin. heel veel plezier verder en we lezen het wel weer. Liefs