Onze eerste week - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Ria Sijm - WaarBenJij.nu Onze eerste week - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Ria Sijm - WaarBenJij.nu

Onze eerste week

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

09 Juni 2015 | Nederland, Hippolytushoef

Woensdag 3 Juni

Hippolytushoef Braunschweig 475 km

We zijn woensdag morgen rond 9 uur vertrokken richting Duitsland,het waait nog wel behoorlijk maar de storm van Dinsdag heeft gelukkig geen schade aangericht aan onze mooie tuin. We willen vandaag wel een grote rit maken, en rijden
via Groningen en Leer Hannover richting het voormalige Oost-Duitsland.
We stoppen bij Braunschweig en staan op een mooie plek in een park.
S'avonds lopen we nog even door het park naar de stad maar het kan ons niet erg bekoren. Het is er druk veel winkels en daar tussen nog wat oude gebouwen.

Donderdag 4 juni
Braunschweig -- Coswig 165 km

We rijden vanmorgen voorbij Helmsted even een ommetje naar een vriendin van Afke van Bloeiers.
Zij heeft daar een prachtige boerenplaats met daarachter een klein tuincentrumpje.
We moeten even zoeken want de winkel is alleen zaterdag open maar ongeveer 100 meter van de winkel woont Jolanda. Vorig jaar heeft Jos haar ontmoet en ze moest even kijken maar al snel zaten we aan de koffie bij haar.
Ze woont hier al sinds 1992 en heeft in al die jaren een heel mooi bedrijfje opgebouwd op een prachtige locatie.
Het zag er allemaal heel verzorgd uit het was gewoon een heel leuk om even bij haar langs te gaan en haar verhaal te horen.
Toen we weer op rit waren kwamen we in een file terecht en omdat die nogal lang duurde besloten we om bij Maagdenburg van de autobaan te gaan en naar Coswig te rijden waar een hele leuke camperplaats aan de Elbe was. We besloten direct om 2 dagen te bliven om even bij te komen want het was daar heerlijk.
De volgende dag heerlijk gefietst langs de Elberadweg en terug op de camperplaats komt Jos Rens en Addie Klein ook uit Hippolytushoef tegen hoe is het mogelijk.
Zij waren ook woensdag op weg gegaan naar Dresden dus s'avonds even lekker bij elkaar gezeten.

Vrijdag en Zaterdag 5 en 6 Juni
Coswig- Weissen 128 km

Het is vanmorgen al bloed heet dus na een paar uurtjes zoeken we een plek op bij het zwembad in Weissen. We staan heerlijk onder de bomen op hele rustige plek wat een ligveld bij het voormalige openlucht zwembad was.
Wen doen zo weinig mogelijk want onderweg zagen we de thermometer op 36 gr. staan en dat was nog voor de middagJa we wilde graag zomer maar het kan te gek ook hé.
We zitten lekker onder de bomen te lezen en te luieren.
Na het eten gaan we nog even zwemmen heerlijk bij deze themp.
Het blijft nog lang warm buiten maar rond kwart voor 9 wil Jos toch even voetbal kijken Barcelona- Juventus.Dat werd een leuke voetbal avond.

Zondag en Maandag 7 en 8 Juni Hoera Jos word 68 jaar
Weissen - Dresden 35 km

We rijden rond 10 uur Weissen uit wat een prachtige stad aan de Elbe is,wij slaan deze over want we hebben nu Dresden op ons programma staan.
Rond 11 uur komen we op de camperplaats aan en vinden nog een mooi plekje onder de bomen. Het weer is helemaal omgeslagen zwaar bewolkt maar om de stad te bezoeken wel lekker. We drinken eerst even koffie en gaan dan lopend naar Dresden dat is 500 meter van de camper vandaan heel makkelijk te vinden. Met een plattegrondje er bij lopen we zo het centrum in en ja alles wat we gehoord hebben over Dresden klopt,wat een geweldige mooie stad is dit. Aan het einde van de oorlog is Dresden helemaal plat gebombardeerd en vele jaren later zijn ze begonnen om hem weer op te bouwen zoveel mogelijk in de oorspronkelijke staat. En je weet echt niet wat je ziet wat een knap staaltje vakwerk. Ze zijn hier en daar nog bezig maar het is een bezoek meer dan waard. We zijn boven in de Frauenkirchen geweest waar je over de gehele stad uitkijkt de Elbe en al die prachtige gebouwen en als je dan bedenkt dat er na de oorlog niets meer over was ….
De kerk zelf is ook prachtig,maar ook in het Zwinger loop je tijden rond telkens met ander uitzichten. Het mooie van Dresden is dat alles op loop afstand is maar ook dat je aan het einde van de middag geen voeten meer over hebt.
Maandag wilden we graag naar Panometer(even googelen weten jullie wat dit is)
maar was gesloten op maandag dus die bewaren we voor Dinsdag ochtend.
We gaan eerst even op de fiets om te kijken waar het is en dat was een mooie rit 5 km van onze plek door een prachtig park met bloeiende Rododendrons mooi aangelegd park met zomerbloeiers en het laatste stukje door de stad als het morgen droog is gaan we op de fiets,
Als we thuis zijn drinken we even koffie(met heerlijke aardbeien taart) Jos is tenslotte jarig,
gaan daarna op de fiets naar de stad en jawel hoor komen daar weer Wieringers tegen iemand waar ik altijd mee zwem ja het maakt niet uit waar je heen gaat bekende kom je overal tegen.
Maar al gauw begint het te regenen en gaan we eerst maar terug voor een broodje.
Als het droog is gaan we op de fiets langs de Elbe naar Blaues Wonder,een Grote ijzeren constructie van een brug brug die ze oorspronkelijk groen hadden geverfd en nu Blauw was,wij zouden zeggen dat heeft de tijd gedaan. Het is maar wat je er in wil zien maar het was wel een mooi fietstocht.
Bijna thuis begint het weer te regenen dus we blijven thuis en drinken een heerlijk glas wijn op Jos zijn verjaardag en gaan morgen lekker uit eten.

9 Juni Dinsdag
Dresden - Struppen 25 km.
Het heeft de hele nacht geregend en de temp is gezakt naar 12 gr. Ook niet echt lekker maar morgen word het weer beter.
We gaan rond half 10 op de fiets naar Panometer wat in een oude gasfabriek is. Daar is in 3D rondom in een panorama de oude stad van Dresden te zien in Barok van voor 1945.Dit is net vanaf 6 Juni geopend want hier voor was de vernietiging en hoop van Dresden te zien. Je loopt omhoog zodat je van boven af de stad ziet en het is of je er gewoon midden in zit het begint met een stad in donker en langzaam aan ontwaakt die stad met alle geluiden en prachtige muziek er bij .
Jammer dat de meeste Nederlanders die Dresden bezoeken niet weten wat dit is, gelukkig kregen wij een tip van mijn broer (bedankt Ron)Het was meer dan de moeite waard.
Ik las wel dat er telkens andere onderwerpen te zien zijn deze is tot 2016.
Daarna gaan we richting Sachsische Schweiz en staan in Struppen op een prachrige camperplaats met alles er op en aan,alleen het weer laat ons vandaag in de steek. Dus maar een verslag bij werken en de foto's. Hopelijk morgen beter weer we willen graag naar het Elbsandsteingebergt bij de Bastei in het Saksische Zwitserland.
Daar kan je Prachtige rotsformaties zien , het is een van de indrukwekkendste natuurfenomenen in Duitsland zeggen ze dus daar willen we morgen graag naar toe.

• 11 Juni 2015 - 07:35

JOS EN TINY:

TEN EERSTE JOS VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG ZIET ER BIJ JULLIE ALLEMAAL HEEL GOED UIT HIER IS HET NOG NET ALS BIJ JULLIE UP EN DOWN ZO IS HET VIJFENTWINTIG GRADEN ZO IS HET TWAALF DUS NOG STEEDS ERG WISSELEND EN DE WIND WAAIT NOG ALTIJD STEVIG HEB NIET ZOVEEL TE VERTELLEN DUS SLUIT NU AF GENIET ZE JOS EN TINY

• 11 Juni 2015 - 21:37

Brenda:

Mam en pap. Wat weer een mooi en gedetailleerd verslag. Jullie genieten weer enorm. Dikke kus van ons.